Veelgestelde vragen

  • Wat is ZoOpgelost?

    ZoOpgelost is een nieuwe dienstverlening van Essent om consumenten te helpen bij het vinden van een betrouwbare vakman. Ons team van experts staan altijd voor uw klaar om uw klus uit te voeren. Bij spoedgevallen staat er zelfs binnen een uur een vakman voor de deur.

  • Hoe werkt het?

    Reguliere diensten boekt u eenvoudig zelf online. U zoekt de dienst op, voert uw postcode in, selecteert een datum en tijd dat het u uitkomt en u bevestigt. U ontvangt een bevestigingsmail en op de dag van te voren ontvangt u een sms met het exacte tijdstip en welke vakman langskomt. Spoedklussen kunnen alleen ingepland worden als u een premium abonnement heeft afgesloten. U kunt deze klussen telefonisch inplannen via 0800-8998 889.

  • Waarom doet Essent dit?

    Het comfort in en om het huis van consumenten vinden wij belangrijk. Om uw woongenot te verhogen, proberen wij het u makkelijker te maken om een betrouwbare vakman in te schakelen tegen een transparante prijs.

  • Wie voert de dienstverlening uit? Wie is MainPlus?

    De dienstverlening wordt uitgevoerd door MainPlus. MainPlus is een gerenommeerde partij voor onderhouds- en schadeherstelwerkzaamheden en werkt onder andere voor vastgoedeigenaren, woningcorporaties en verzekeraars door heel Nederland. Zij bedienen daarmee meer dan 150.000 woningen. Kwaliteit is voor hun erg belangrijk samen met de klanttevredenheid (gemiddelde score van 8.5). U kunt contact met MainPlus opnemen via het telefoonnummer van ZoOpgelost: 0800-8998 889

  • Wie zijn de vakmannen?

    Mainplus werkt met lokale onderaannemers met de benodigde diploma’s en certificeringen. Een dag van te voren informeren wij u met een email xxx welke vakman er langskomt.

  • Wat zijn de voordelen van een Premium abonnement?

    - Mogelijkheid tot het inboeken van spoedklussen en indien nodig binnen 1 uur een vakman voor de deur - 10% korting op niet-spoedklussen - 24/7 bereikbaar Dit abonnement kan alleen worden afgesloten indien u een leveringsovereenkomst heeft met Essent.

  • Kan ik ook Premium abonnement afsluiten als ik geen klant ben van Essent?

    Dit kan helaas niet. Trouwe klanten van Essent geven we graag iets extra’s. Wilt u graag overstappen naar Essent om zo ook gebruik te kunnen maken van ZoOpgelost dan verwelkomen we u graag. U kunt dan bellen naar het telefoonnummer 0900-1550

  • Ik heb een spoedklus maar ben nog geen abonnee, hoe kan ik lid worden?

    Indien u al een energie en/of gascontract heeft bij Essent kunt u een Premium abonnement afsluiten door een account aan te maken en in het menu ‘Abonnementen’ het Premium abonnement aan te vragen. U dient dan akkoord te gaan met de machtiging en de abonnementsvoorwaarden.

  • Ik ben geen klant van Essent, kan ik toch een klus boeken?

    Jazeker. Reguliere klussen kan iedereen in Nederland met een Basis abonnement online inplannen.

  • Waar kan ik terecht als ik niet tevreden ben? Waar kan ik terecht met mijn complimenten?

    Wij staan altijd open voor feedback. U kunt contact met ons opnemen via het contactformulier op de website.

  • Ik kan niet inloggen. Wat nu?

    Controleer eerst of u het juiste emailadres heeft gebruikt en of u de Caps Lock niet aan heeft staan. Lukt het nog steeds niet, neem dan contact met ons op via het contactformulier op de website. We zullen u nooit vragen om uw wachtwoord.

  • Kan ik een afspraak annuleren of wijzigen?

    Op dit moment kunt u alleen nog een afspraak annuleren. Wijzigen kunt u aanbrengen door uw huidige opdracht te annuleren en een nieuwe opdracht in te voeren. Dit kan kosteloos 24 uur voor aanvang van de afspraak. Tussen de 24 en 2 uur van te voren brengen wij €25,- in rekening. U kunt deze telefonisch annuleren via 0800- 8998 889. Minder dan 2 uur van te voren kunt u alleen telefonisch annuleren via 0800- 8998 889 en de volledige kosten zullen dan in rekening worden gebracht.

  • Hoe werkt de betaling?

    Abonnementskosten zullen middels automatische incasso worden geïncasseerd. Kosten betreffende de uitgevoerde dienst zullen achteraf gefactureerd worden door MainPlus. Wanneer deze factuur is betaald vindt u deze terug als u inlogt op ZoOpgelost.

  • Er zijn geen tijdstippen beschikbaar op de geselecteerde dag. Hoe kan dat?

    Klussen kunnen nu (nog) worden ingepland na 24uur tussen 08:00 tot 18:00uur. Het kan voorkomen dat op uw gewenste dag er even geen vakmannen beschikbaar zijn met de benodigde expertise. Probeert u eens een andere dag. Mocht het nog steeds niet lukken neem dan contact op via het contactformulier.

  • Hoe kan ik het abonnement opzeggen?

    Opzeggen kan door in uw online ZoOpgelost account het abonnement te veranderen in een Basis abonnement of door contact met ons op te nemen door middel van het contactformulier op de website. Vermeld in het berichtenvakje dat u uw abonnement wilt opzeggen, devermelding van uw NAW gegevens en uw emailadres.

  • Hoe kan ik mij beroepen op de garantie?

    Mocht u zich willen beroepen op garantie dan kunt u contact opnemen met MainPlus. De factuur van de opdracht kunt u vinden in uw klussenoverzicht. In deze factuur staat de garantietermijn en ook het telefoonnummer waar u contact mee op kan nemen.

  • Staat uw vraag er niet tussen? Vul dan het contactformulier in.

    Zie contactformulier