Veelgestelde vragen

  • Wat is ZoOpgelost?

    Via ZoOpgelost vindt u snel een echte vakman. Ons team van experts staat altijd voor u klaar om uw klus uit te voeren. Bij spoedgevallen staat er zelfs binnen een uur een vakman voor uw deur.

  • Hoe werkt het?

    Klussen boekt u eenvoudig zelf online. U zoekt de klus, voert uw postcode in, selecteert een datum en tijdstip en bevestigt uw aanvraag. Op de dag voor de klus ontvangt u bericht met het exacte tijdstip én welke vakman langskomt. Heeft u een ZoOpgelost abonnement, dan kunt u ook een spoedklus boeken. Hiervoor kunt u 24/7 bellen met: 0800 89 98 889.

  • Waarom doet Essent dit?

    Het comfort in en om het huis vinden wij belangrijk. Om uw woonplezier te vergroten, maken wij het u makkelijker om een betrouwbare vakman in te schakelen tegen een heldere prijs.

  • Wie voert de dienstverlening uit? Wie is MainPlus?

    Uw klus wordt uitgevoerd door MainPlus. MainPlus is een bekende partij voor onderhouds- en schadeherstelwerkzaamheden en werkt onder andere voor vastgoedeigenaren, woningcorporaties en verzekeraars door heel Nederland. Ze bedienen daarmee meer dan 150.000 woningen. Kwaliteit en klanttevredenheid zijn heel belangrijk bij MainPlus (klanten geven MainPlus een 8,5). Neem contact op met MainPlus via: 0800 89 98 889

  • Wie zijn de vakmannen?

    ZoOpgelost werkt met lokale onderaannemers met de benodigde diploma’s en certificeringen. Een dag voor de klus informeren we u welke vakman er bij u aan de deur staat.

  • Wat zijn de voordelen van een Premium account?

    • Exclusief voor klanten van Essent • Altijd 10% korting op een klus • Spoedje? Binnen 1 uur een oplossing • Maandelijks opzegbaar

  • Kan ik ook Premium account afsluiten als ik geen klant ben van Essent?

    Helaas niet. Trouwe klanten van Essent geven we graag iets extra’s, zoals ZoOpgelost. Wilt u graag overstappen naar Essent, dan kan dat natuurlijk. Bel: 0900 1550 (u betaalt uw gebruikelijke belkosten).

  • Ik heb een spoedklus maar heb nog geen Premium account, hoe kan ik lid worden?

    Heeft u al een energie en/of gascontract bij Essent, dan kunt u een Premium account afsluiten bij ZoOpgelost. Met dit account komt er ook iemand langs als u een spoedje heeft. Aanmelden kunt u via de 'ZoOpgelost Premium' pagina op de website.

  • Ik ben geen klant van Essent, kan ik toch een klus boeken?

    Jazeker. Iedereen in Nederland kan met een ZoOpgelost account online een klus boeken.

  • Wat als ik niet tevreden ben of juist een complimentje heb?

    Wij staan natuurlijk altijd open voor feedback. Neem contact met ons op via het contactformulier.

  • Ik kan niet inloggen. Wat nu?

    Controleer eerst of u het juiste emailadres heeft gebruikt en of u de Caps Lock niet aan heeft staan. Lukt het nog steeds niet, neem dan contact met ons op via het contactformulier op de website.

  • Kan ik een afspraak annuleren of wijzigen?

    Op dit moment kunt u een afspraak alleen nog maar annuleren. Wilt u een afspraak wijzigingen, dan annuleert u de huidige afspraak en boekt u een nieuwe. • Annuleren is kosteloos 24 uur voor de afspraak gewoon online • Tussen de 24 en 2 uur voor de klus brengen we € 25,- in rekening. Een klus annuleert u dan telefonisch via 0800 89 98 889. • Minder dan 2 uur van te voren belt u ons via 0800 89 98 889 en brengen we de volledige kosten in rekening.

  • Hoe werkt de betaling?

    De abonnementskosten voor ZoOpgelost betaalt u per automatische incasso. Heeft u een klus geboekt, dan ontvangt u nadat de klus geklaard is een factuur via MainPlus. Uw klussen vindt u terug als u inlogt op ZoOpgelost.

  • Er zijn geen tijdstippen beschikbaar op de geselecteerde dag. Hoe kan dat?

    Klussen kunnen nu worden ingepland tussen 8.00 tot 18.00 uur. Soms zijn de vakmannen al volgeboekt. Probeer dan een andere dag. Lukt het weer niet? Neem dan contact met ons op via dit formulier.

  • Hoe kan ik het Premium account opzeggen?

    Log in op uw account en zet daar uw Premium account uit. Dat kan maandelijks. Liever even contact? Vul dan het online formulier in. Vermeld in het berichtenvakje dat u uw Premium account wilt opzeggen, en geef uw naam, adres, woonplaats en e-mailadres door. Wij regelen de rest.

  • Hoe zit het met de garantie?

    Wilt u zich beroepen op de garantie, dan kunt u contact opnemen met ZoOpgelost. De factuur van de opdracht vindt u in uw account. In deze factuur staat de garantietermijn en ook het telefoonnummer dat u kunt bellen.

  • Mijn vraag staat er niet tussen

    Vul het contactformulier in, wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

  • Hoe gaat ZoOpgelost met mijn gegevens om?

    Essent neemt de privacy van de ZoOpgelost klanten heel serieus. Voor een uitgebreid overzicht van het privacybeleid van Essent, is meer informatie te vinden via de link 'Privacy' onderaan iedere pagina. Indien u nog meer vragen heeft of gebruik wilt maken van uw recht om vergeten te worden of uw gegevens in te zien, kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier of zoopgelost@essent.nl.